تبیان، دستیار زندگی
هدف دانش آموزان از پژوهش حاضر بررسی مختصری از تاثیرات اتومبیل بر زندگی انسان ها از پس دوربین عکاسی است. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهدی رحمانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتومبیل

اتومبیل

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید اما کار ما هنوز تمام نشده است! این دوره نیز همچون سال های گذشته دوستان بسیاری با ثبت طرح ها و ایده های خلاقانه خود در منوی "پیشنهاد موضوع" ما را در ارتقای تنوع پروژه ها یاری نموده اند. هم چون گذشته بر آن شدیم تا با گردآوری این ایده های جالب، علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم. فراموش نکنید که ما همیشه منتظر طرح های جدید شما عزیزان هستیم.

نام ایده: اتومبیل
نام ارائه دهنده/دهندگان: نیما کامیابی، کسری قرایی
زمینه و نوع پروژه: هنر- عکاسی
درجه سختی: دشوار
نام مدرسه: دکتر حسابی

چکیده

هدف دانش آموزان از پژوهش حاضر بررسی مختصری از تاثیرات اتومبیل بر زندگی انسان ها از پس دوربین عکاسی است.

مقدمه

وجود ابزاری که کاربرد مرکب را داشته باشد از ابتدا جزء نیاز های بشر به حساب می آمده. زمانی از موجودات زنده مانند اسب و شتر این استفاده را می بردند یا از تنها مواد موجود (چوب و سنگ) کشتی، ارابه، جایگاه های قابل حمل و امثال این ها را می ساختند.
سپس با پیشرفت علم دوچرخه ساخته شد و در پی آن دهه های بعد اولین اتوموبیل ها ساخته شدند. امروزه اتومبیل اصلی ترین وسیله نقلیه درون شهری به حساب می آید، مسافرت های جاده ای طولانی مدت قابل انجام است. غیر از این اتومبیل های خاص برای اهداف خاص هم در نظر گرفته شده اند.

ماشین هایی با هدف حمل بار و یا استفاده در خارج از مسیر های ساخته شده. اتومبیل ها با این که باعث تردد بسیار سریع تر و راحت تر می شوند اما موجب آلودگی هوا نیز می شوند. جمع کردن اتومبیل ها و کلکسیون کردن آن ها از علایق دسته ای از افراد است. حتی مکان هایی به نام قبرستان ماشین ها وجود دارد که ماشین های فرسوده را به آن جا انتقال می دهند.

اتومبیل

هر انسانی زمان زیادی از روز را در اتومبیل می گذراند. یا اتومبیل شخصی و یا عمومی، هنگامی که به خیابان می آید صدای اتومبیل ها را بی وقفه می شنود و آن ها را در اندازه های، شکل ها و رنگ های مختلف می بیند.آسمان هم از تعدد بسیار اتومبیل ها شهادت می دهد.

قطعا این وسیله یکی از پرکاربردترین هاست و خواه و ناخواه بیشترین تاثیرات را در ذهن یک انسان شهری می گذارد. هدف دانش آموزان از پژوهش حاضر بررسی مختصری از تاثیرات اتومبیل بر زندگی انسان ها از پس دوربین عکاسی است.

دانش آموزان جهت دستیابی به اهداف پژوهش به بررسی تاثیرات اتومبیل بر انسان ها پرداختند و از سوژه های موجود عکس تهیه کردند. به دلیل تنوع بسیار و دیدهای متفاوت در این موضوع روش های متفاوتی نیز در تکنیک و رنگ وجود دارد.
از یک اتوموبیل از زاویه های مختلف، به صورت سوژه مفرد یا چندتایی و ثابت یا دارای حرکت می توان عکاسی کرد. همچنین رنگ هم به دلیل رنگ متنوع خود اتومبیل ها هم پس زمینه آن ها بسته به حسی که عکس القا می کند جای مانور بسیاری دارد.
 
مهارت های کسب شده
1. چگونگی تفکر طراحی
2. چگونی پژوهش و استخراج مطالب
3. آشنایی با استاندارهای طراحی و نحوه ارائه ایده در گام های اولیه و نهایی
4. آشنایی با روش های ایده یابی
5. آشنایی با نگارش مقاله (در حد یک پروژه در مقطع دبستان)
6. آشنایی با موارد استاندارد پروژه
7. آشنایی باقاب بندی و ترکیب بندی در عکاسی
8. آشنایی با مباحث اولیه هنر عکاسی: نور، دیافراگم، سرعت، ضد نور و ...
9. آموزش عکاسی در سرعت های متفاوت

بخش پروژه های دانش آموزی سایت تبیان
تهیه: مهدی رحمانی، تنظیم:نیلوفر یاقوتی