تبیان، دستیار زندگی
هنر چیدمان یا هنر اینستالیشن استفاده کردن از عناصر مختلف است برای بیان تجربه هنرمند از فضا یی مشخص آن چه این هنرمندان در آن شریکند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غم و شادی، مجموعه عکس دستاورد تقدیری دوره اول ضحی

غم و شادی، مجموعه عکس  دستاورد برتر دوره اول ضحی

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های تقدیری در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های تقدیری برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های تقدیری علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره اول
موضوع: غم و شادی، مجموعه عکس
نام مدرسه: ضحی 
نام استاد: آقای محمد باقر کرمانی، پوریا کشاورز
دانش آموزان: ساناز افتخاری، پریا نوحی

چکیده:

"هنر چیدمان یا هنر اینستالیشن" استفاده کردن از عناصر مختلف است برای بیان تجربه هنرمند از "فضا" یی مشخص آن چه این هنرمندان در آن شریکند، نه موضوع خام، مواد خام، یا روش های خاکار، بلکه، علاقه آن ها و تعهدشان به دیدگاهی گسترده تر از آفرینش هنری و از این راه کشف خود است. 
از خصوصیات هنر اینستالیشن، فعال سازی یک محیط یا یک مفهوم با برخوردهای ظاهراً هنری است که باعث می شد اثر معنا و مهفوم و ارزش هنری پیدا کند. 

در این پروژه نیاز داشتیم تا در حالت های مختلف و برای سن های مختلف و در زمان های مختلف چهره های مدل هایمان را تغییر دهیم. پس با گریم این وضعیت را فراهم کردیم و شروع به عکاسی نمودیم. به این دلیل از سوژه های واقعی استفاده نکردیم. چون مردم با دیدن دوربین از وضعیت طبیعی خود خارج شده و ژست های غیر واقعی می گیرند که این کار ما را از سوژه اصلی دور می کند. 

در این میان برداشت ما از این کار این بوده که در زندگی حقیقی بشر غم و شادی و خنده و گریه مکمل یکدیگرند و تلاش ما این بود که این امر را به مخاطب القاء کنیم و به تصویر بکشیم. این کار را با بکارگیری از هنر چیدمان (Insallation) انجام دادیم.
هر چیزی که لحظه ای لبحند بر روی لب بیاورد و باعث خوشحالی شود، این یعنی شادی.
هر چیزی که اشک را در چشم جاری کند و باعث ناراحتی و اندوه بشود، این یعنی غم.

برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.
  
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی